head_banner

News

"U mo vicinu hè statu rilevatu Covid-pusitivu è ingressu à l'uspidale vicinu", hà dettu un membru di u gruppu WhatsApp pochi ghjorni fà.Un altru membru hà dumandatu s'ellu era in ventilatore?U primu membru hà rispostu chì era in realtà nantu à "Oxygen Therapy".Un terzu membru hà intervenutu, dicendu: "Oh!chì ùn hè micca troppu male.A mo mamma hà utilizatu u concentratore d'ossigenu per quasi 2 anni.Un altru membru espertu hà dettu: "Ùn hè micca u listessu.U cuncentratore di l'ossigenu hè a terapia di l'ossigenu à flussu bassu è ciò chì l'uspitali utilizanu per trattà i pazienti aguti, hè a terapia di l'ossigenu à flussu elevatu.

Tutti l'altri si dumandavanu, chì era esattamente a diffarenza trà u Ventilatore è a terapia di l'ossigenu - High Flow o Low Flow ?!

Tutti sà chì esse in ventilatore hè seriu.Quantu seriu hè in terapia di ossigenu?

Oxygen Therapy vs Ventilation in COVID19

L'ossigenoterapia hè diventata a parolla di moda in u trattamentu di i pazienti COVID19 in l'ultimi mesi.Marzu-maghju 2020 hà vistu una furia pazza per i Ventilatori in India è in tuttu u globu.I guverni è e persone intornu à u mondu anu amparatu cumu COVID19 puderia purtà à calà a saturazione di l'ossigenu in u corpu assai in silenziu.Hè statu nutatu chì certi pazienti senza fiatu avianu a saturazione di l'ossigenu o i livelli di SpO2 ridotti ancu à u 50-60%, da quandu anu ghjuntu à a Sala d'Urgenza di l'Hospital senza sentu assai altru.

A saturazione normale di l'ossigenu hè 94-100%.A saturazione di l'ossigenu <94% hè descritta cum'è "Ipoxia".L'ipossia o l'iposemia pò esse risultatu in mancanza di respiru è portanu à a distress respiratoria acuta.Tuttu u mondu hà largamente assumatu chì i Ventilatori eranu a risposta per i pazienti aguti di Covid19.Tuttavia, ultimamente e statistiche anu dimustratu chì solu circa u 14% di l'individui cù COVID-19 sviluppanu malatie da moderate à severa è necessitanu l'uspitalu è u sustegnu di l'ossigenu, cù solu un 5% più chì necessitanu l'ingressu in una Unità di Cura Intensiva è terapie di supportu cumprese intubazione è ventilazione.

In altre parolle, u 86% di quelli chì anu testatu pusitivu per COVID19 sò o asintomatici o mostranu sintomi da lieve à moderatu.

Queste persone ùn anu micca bisognu di l'ossigenoterapia nè di ventilazione, ma u 14% citatu sopra.L'OMS raccomanda immediatamente l'ossigenoterapia supplementaria per i pazienti cun distress respiratoriu, ipossia / ipoxemia o scossa.L'obiettivu di l'ossigenoterapia hè di ritruvà u so livellu di saturazione d'ossigenu à> 94%.

Ciò chì avete bisognu di sapè nantu à l'Oxygen Therapy High Flow

Solu in casu chì voi o u vostru amatu hè in a categuria di 14% citata sopra - pudete vulete sapè più nantu à l'ossigenoterapia.

Pudete vulete sapè cumu l'ossigenoterapia hè sfarente da u ventilatore.

Chì sò i diversi dispusitivi d'ossigenu è sistemi di consegna?

Cumu travaglianu ?Chì sò i diversi cumpunenti?

Cumu sò sti dispusitivi diffirenti in e so capacità?

Cumu si sò diffirenti in i so benefici è risichi?

Chì sò l'indicazioni - Quale hè bisognu di l'ossigenoterapia è quale hè bisognu di Ventilator?

Leghjite per sapè di più ...

Cumu hè un dispusitivu di terapia di ossigenu diffirenti da un ventilatore?

Per capisce cumu un dispositivu di terapia di l'ossigenu hè diversu da un ventilatore, avemu da capisce prima a diffarenza trà Ventilazione è Oxigenazione.

Ventilazione versus ossigenazione

Ventilazione - A ventilazione hè l'attività di respirazione normale, spontanea, cumprese i prucessi di inalazione è exhalation.Se un paci ùn hè micca capaci di fà sti prucessi per sè stessu, ponu esse messi nantu à un ventilatore, chì face per elli.

Oxygenation - A ventilazione hè essenziale per u prucessu di scambiu di gasu, vale à dì u trasportu di l'ossigenu à i pulmoni è a rimozione di diossidu di carbonu da i pulmoni.L'ossigenazione hè solu a prima parte di u prucessu di scambiu di gas, vale à dì a consegna di l'ossigenu à i tessuti.

A diferenza trà a terapia d'ossigenu di flussu elevatu è u ventilatore in essenza hè a seguente.A terapia di l'ossigenu implica solu dà l'ossigenu supplementu - u vostru pulmone face sempre l'attività di piglià l'aria ricca d'ossigenu è di respira l'aria ricca di diossidu di carbonu.Un ventilatore ùn solu vi dà l'ossigenu supplementu, ma ancu u travagliu di i vostri pulmoni - respira è fora.

Quale (chì tipu di paziente) hà bisognu di l'ossigenoterapia è quale hà bisognu di ventilazione?

Per applicà u trattamentu adattatu, ci vole à determinà se u prublema cù u paci hè una mala ossigenazione o una poca ventilazione.

L'insufficienza respiratoria pò accade à causa di

un prublema di ossigenazione chì risultatu in pocu ossigenu ma normale - bassi livelli di diossidu di carbonu.Cunnisciuta ancu com'è fallimentu respiratoriu hypoxaemic - questu accade quandu i pulmoni ùn sò micca capaci di assorbe l'ossigenu in modu adattatu, in generale per e malatie pulmonari acute chì causanu fluidu o sputum per occupà l'alveoli (strutture più chjuche di u pulmone chì scambianu gasi).U nivellu di diossidu di carbonu pò esse normale o bassu postu chì u paci hè capace di respiru bè.Un paziente cun una tale cundizione - Hypoxemia, hè generalmente trattatu cù l'ossigenoterapia.

un prublema di ventilazione chì causa un pocu ossigenu è ancu alti livelli di diossidu di carbonu.Cunnisciuta ancu com'è fallimentu respiratoriu ipercapnicu - sta cundizione hè causata da l'incapacità di u paziente di ventilazione o di respirazione, risultatu in l'accumulazione di diossidu di carbonu.L'accumulazione di CO2 impedisce allora di respirare l'ossigenu adattatu.Sta cundizione generalmente richiede u sustegnu di u ventilatore per trattà i pazienti.

Perchè i dispositi di terapia di l'ossigenu à flussu bassu ùn sò micca adattati per i casi aguti?

In i casi aguti perchè avemu bisognu di l'ossigenoterapia di flussu altu invece di utilizà cuncentratori d'ossigenu simplici?

I tessuti in u nostru corpu necessitanu ossigenu per sopravvivenza.A mancanza di l'ossigenu o l'ipoxia in i tessuti per un bellu pezzu (più di 4 minuti) puderia causà ferite seriu eventualmente chì portanu à a fatalità.Mentre chì un mèdicu puderia piglià un pocu di tempu per evaluà e cause sottostanti, l'aumentu di a consegna d'ossigenu intantu puderia prevene a morte o a disabilità.

Un adultu normale respira in 20-30 litri d'aria per minutu sottu un livellu di attività moderata.U 21% di l'aria chì respiramu hè ossigenu, vale à dì circa 4-6 litri/minutu.A FiO2 o a frazzioni di l'ossigenu inspiratu in questu casu hè 21%.

In ogni casu, in i casi aguti, a solubilità di l'ossigenu in u sangue pò esse bassu.Ancu quandu a cuncentrazione di l'ossigenu inspiratu / inalatu hè 100%, l'ossigenu dissolutu pò furnisce solu un terzu di i bisogni di l'ossigenu di u tissutu di riposu.Dunque, una manera di affruntà l'ipoxia tissutale hè di aumentà a frazzioni di l'ossigenu inspiratu (Fio2) da u normale 21%.In parechje cundizzioni aguda, cuncentrazioni d'ossigenu inspiratu di 60-100% per brevi periodi (ancu à 48 ore) ponu salvà a vita finu à chì un trattamentu più specificu pò esse decisu è datu.

Idoneità di i Dispositivi di Ossigenu à Bassu Flussu per a Cura Aguda

I sistemi di flussu bassu anu un flussu più bassu di u flussu inspiratoriu (u flussu inspiratoriu normale hè trà 20-30 litri / minuti cum'è citatu sopra).I sistemi di flussu bassu cum'è i concentratori d'ossigenu generanu un flussu di 5-10 litri/m.Ancu s'ellu offrenu una cuncentrazione di l'ossigenu finu à u 90%, postu chì u paziente hà bisognu di inhale l'aria di a stanza per cumpensà l'esigenza di flussu inspiratori di equilibriu - a FiO2 generale pò esse megliu cà 21%, ma ancu esse inadegwata.Inoltre, à bassi flussi di ossigenu (< 5 l/min) si pò accade una ripresa significativa di l'aria espirata viziata, perchè l'aria espirata ùn hè micca rinviata bè da a maschera faciale.Questu risultatu in una retenzione più alta di diossidu di carbonu è riduce ancu più intake di aria fresca / ossigenu.

Ancu quandu l'ossigenu hè furnitu à un flussu di 1-4 l / min per maschera o nasali, l'orofaringe o nasofaringe (via aeree) furnisce una umidificazione adatta.À u flussu più altu o quandu l'ossigenu hè furnitu direttamente à a trachea, hè necessariu umidificazione esterna supplementaria.I sistemi di flussu bassu ùn sò micca equipati per fà.Inoltre, FiO2 ùn pò micca esse stabilitu accuratamente in LF.

In generale, i sistemi di ossigenu à pocu flussu pò esse micca adattati per i casi aguti di ipoxia.

Idoneità di i Dispositivi di Ossigenu Altu Flussu per a Cura Aguda

I sistemi High Flow sò quelli chì ponu currisponde à o superà u flussu inspiratoriu - vale à dì 20-30 litri/minutu.I sistemi High Flow dispunibuli oghje ponu generà un flussu in ogni locu trà 2-120 litri/minutu cum'è i ventilatori.FiO2 pò esse accuratamente stabilitu è ​​monitoratu.FiO2 pò esse quasi 90-100%, postu chì u paci ùn hà micca bisognu di respira l'aria atmosferica è a perdita di gas hè insignificante.Rebreathing di gas scadutu ùn hè micca un prublema perchè a maschera hè lavata da l'alti flussi.Anu ancu rinfurzà u cunfortu di u paziente mantenendu l'umidità è u calore adattatu in u gasu per lubricate u passaghju nasale.

In generale, i sistemi di flussu elevatu ponu micca solu migliurà l'ossigenazione cum'è necessariu in i casi aguti, ma ancu riduce u travagliu di respirazione, causendu assai menu sforzu à i pulmoni di i pazienti.Per quessa, sò adattati per questu scopu in i casi aguti di distress respiratoriu.

Chì sò i cumpunenti di una cannula nasale à flussu elevatu versus un ventilatore?

Avemu vistu chì almenu un sistema di terapia d'ossigenu à flussu elevatu (HFOT) hè necessariu per trattà i casi di fallimentu respiratoriu agutu.Esaminemu cumu un sistema High Flow (HF) difiere da un ventilatore.Chì sò i diversi cumpunenti di i dui machini è cumu si sò diffirenti in u so funziunamentu?

E duie macchine anu da esse cunnesse à una fonte d'ossigenu in l'uspidale cum'è a pipeline o u cilindru.Un sistema di terapia d'ossigenu à flussu altu hè simplice - custituitu da a

generatore di flussu,

un miscelatore aria-ossigenu,

un umidificatore,

tubu riscaldatu è

un dispositivu di consegna, per esempiu una cannula nasale.

Funzionamenti di u ventilatore

Un ventilatore invece hè più largu.Ùn hè micca solu custituitu da tutti i cumpunenti di un HFNC, hà in più sistemi di respirazione, cuntrollu è monitoraghju è alarmi per realizà una ventilazione sicura, cuntrullata è programabile per u paziente.

I paràmetri più impurtanti per u prugramma in a ventilazione meccanica sò:

U modu di ventilazione, (volume, pressione o doppia),

Modalità (ventilazione cuntrullata, assistita, supportu), è

Parametri respiratorii.I paràmetri principali sò u voluminu di marea è u voluminu di minuti in modalità di volumi, pressione di punta (in modalità di pressione), frequenza respiratoria, pressione espiratoria finale positiva, tempu inspiratoriu, flussu inspiratorio, rapportu inspiratori-espiratori, tempu di pausa, sensibilità di trigger, supportu. pressione, è a sensibilità di trigger expiratory etc.

Allarmi - Per detectà i prublemi in u ventilatore è i cambiamenti in u paziente, l'allarmi per u voluminu di marea è minuti, pressione di punta, frequenza respiratoria, FiO2 è apnea sò dispunibili.

U paragone di cumpunenti basi di un ventilatore è HFNC

Comparazione di caratteristiche trà Ventilatore è HFNC

Comparazione di caratteristiche HFNC è Ventilatore

Ventilazione vs HFNC - Beneficii è Risichi

A ventilazione pò esse invasiva o non invasiva.In casu di ventilazione invasiva, un tubu hè inseritu da a bocca à i pulmoni per aiutà à a ventilazione.I medichi piace à evità l'intubazione quant'è pussibule per via di l'effettu deleteriu potenziale nantu à u paziente è a difficultà à gestisce.

Intubazione mentre ùn hè micca seriu in sè stessu, pò causà

Preghjudiziu à i pulmoni, trachea o gola, ecc. è / o

Ci pò esse risicu di l'accumulazione di fluidi,

Aspirazione o

Cumplicazioni pulmonari.

Ventilazione non invasiva

A ventilazione non invasiva hè una opzione preferita quantu pussibule.NIV furnisce l'assistenza di a ventilazione spontanea applicà una pressione pusitiva in i pulmoni esternamente, per mezu di una maschera facciale comunmente usata cunnessa à un sistema di umidificazione, un umidificatore riscaldatu o un scambiatore di calore è umidità, è un ventilatore.U modu più comunmente utilizatu combina a ventilazione di supportu di pressione (PS) più a pressione positiva di l'espirazione finale (PEEP), o simpricimenti applicà a pressione di l'aria positiva continua (CPAP).U supportu di pressione hè variabile secondu chì u paziente respira in o fora è u so sforzu di respirazione.

NIV migliurà u scambiu di gasu è riduce u sforzu inspiratori per a pressione positiva.Hè chjamatu "non invasive" perchè hè liberatu senza alcuna intubazione.NIV pò però risultà in volumi di marea elevati promossi da u supportu di pressione è chì puderanu aggravà a ferita pulmonaria preesistente.

U vantaghju di HFNC

L'altru vantaghju di furnisce l'ossigenu à flussu elevatu attraversu una cannula nasale hè di rinfriscà continuamente u spaziu mortu di a via aerea superiore per una migliore liberazione di CO2.Questu reduce u travagliu di respirazione per u paziente è migliurà l'ossigenazione.Inoltre, a terapia d'ossigenu à flussu elevatu assicura una alta FiO2.HFNC furnisce un bonu cunfortu di u paziente per mezu di u flussu di gas riscaldatu è umidificatu furnitu per via di punta nasali à un ritmu stabile.U flussu constantu di gasu in u sistema HFNC genera pressioni variabili in e vie aeree secondu u sforzu di respirazione di u paziente.Comparatu cù l'ossigenoterapia convenzionale (Low Flow) o a ventilazione non invasiva, l'usu di l'ossigenoterapia à flussu altu pò riduce a necessità di intubazione.

Beneficii HFNC

Strategie di trattamentu per i pazienti cun cundizione respiratoria aguda sò destinati à furnisce l'ossigenazione adatta.À u listessu tempu, hè impurtante di priservà o di rinfurzà l'attività pulmonale di u paci senza sforzu di i musculi respiratorii.

HFOT puderia dunque esse cunsideratu cum'è una strategia di prima linea di ossigenazione in questi pazienti.Tuttavia, per evità ogni dannu dovutu à a ventilazione / intubazione ritardata, un monitoraghju constante hè cruciale.

Riassuntu di benefici è risichi di HFNC vs Ventilazione

Benefici versus risicu per u ventilatore è HFNC

Usu di HFNC è ventilatori in trattamentu di COVID

Circa u 15% di i casi COVID19 sò stimati avè bisognu di terapia di ossigenu è un pocu menu di 1/3 di elli pò avè da passà à a ventilazione.Cum'è l'ammentatu prima, i prufessiunali critichi evitanu l'intubazione quantu pussibule.L'ossigenoterapia hè cunsiderata a prima linea di supportu respiratorju per i casi di ipoxia.A dumanda HFNC hè dunque aumentata in l'ultimi mesi.I marchi populari di HFNC in u mercatu sò Fisher & Paykel, Hamilton, Resmed, BMC etc.


Tempu di Postu: Feb-03-2022